Wednesday 29 June 2011

DOA STRESS

Wahai Allah
yang hidup lagi menghidupkan,
Wahai Allah
yang menguruskan segala-galanya,
aku berlindung pada kasih sayangMu,
hanya rahmat dan kasih sayangMu ku harapkan.
Janganlah Engkau serahkan diriku ini,
walau sekejap pada diriku sendiri,
Damaikanlah keseluruhan kehidupanku.

Wahai Allah yang hidup,
yang menguruskan segala-galanya,
Wahai Allah yang melindung,
dengan rahmatMu kupohon perlindungan,
peliharalah aku,
sebagaimana Engkau memelihara hamba-hambaMu yang soleh.

Tiada Tuhan selain Engkau,
maha suci Engkau ya Karim...
aku ini sebenarnya tergolong dikalangan hambamu yang zalim,
Wahai Allah aku ini hambaMu,
anak dari dua orang hambaMu (ibubapaku)
ubun-ubunku (gerak fikiran, perasaan dan tenagaku)
berada pada kekuasaanMu,
keputusanMu berlaku ke atasku,
qada dan ketentuanMu berlaku ke atas diriku.

Kini aku bermohon padaMu ya Rahman,
dengan segala namaMu yang Engkau cantumkan di dalam kitabMu,
nama yang telah Engkau tunjukkan kepada salah seorang daripada hambaMu,(rasulMu)
nama yang Engkau simpan rahsia dalam ilmu ghaibMu,
aku bermohon padamu yang Rahim,

Jadikan Al Quran sebagai siraman hatiku
cahaya menerangi qalbuku,
menghilangkan kesedihan dan kegelisahan di jiwaku,
menjauhkan awan kedukaan yang menutup sanubariku,
menghilangkan kesedihan dan kegelisahan di dadaku,
tiada daya upaya dan tiada kekuatan,
melainkan dengan bantuan dan izinMu wahai Allah..

amin ya rabbal alamin.



nota kasih:
selamat berdoa...inilah doa kasih semoga hilang stress anda semua..agar kita kembali kepada fitrah insan yang sebenar...yang ingin mengabdikan diri kepada penciptanya dengan sesungguhnya..Semoga kerinduan kita menemui cintanya yang hak..iaitu cinta kepada Allah dan rasulnya..amin.

No comments:

Post a Comment